Thankyou the passenger - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Rijnierse - WaarBenJij.nu Thankyou the passenger - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Rijnierse - WaarBenJij.nu

Thankyou the passenger

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Na ruim anderhalve week in Thailand vond ik het tijd worden om te vertellen hoe het met mij gaat en wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen dagen. Ik heb super veel leuke berichtjes gekregen van iedereen over hoe het met me gaat en hoe mijn stage tot nu toe bevalt. Echt heel leuk dat iedereen zo geïnteresseerd is!

Vorige week zondag, 25 januari, ben ik vertrokken uit het besneeuwde Nederland. Maandag ochtend om 10:00 lokale tijd (het is hier zes uur later) kwam ik aan in Bangkok. Het afscheid viel me zwaar maar ik kon tijdens de vlucht film kijken en wat praten met mijn Spaanse buurmannen. In Bangkok werd ik opgewacht door Thom, een jongen van mijn school die sinds september hier stage loopt. Toen ik aankwam in het hotel wist iedereen meteen wie ik was haha en werd ik naar mijn kamer op de vierde verdieping gebracht. Ik dacht in Nederland dat ik misschien wel in de kelder zou slapen maar het tegendeel was waar. Ik verblijf in een niet gerenoveerde hotelkamer, helemaal prima dus! Mijn kamer wordt twee keer per week schoongemaakt en ik kan mijn laundry altijd wegbrengen. Ik heb net wat foto's gemaakt van mijn kamer en die ook hier gepost.

Ik ben eerst lekker in bad geweest en heb m'n spullen uitgepakt. Daarna ben ik even de stad in geweest. Vanaf mijn hotel is het nog geen tien minuten lopen om bij een metro station te komen en vanaf daar ben je snel in andere delen van de stad of op een station om over te stappen op de sky train. Savonds was er toevallig al meteen een staff party. Dit is nogal een grote happening in Thailand. Er waren allemaal kleine stalletjes met thais eten en vanaf zeven uur zouden er een aantal optredens zijn. Er werd een thaise salade in mijn handen gedrukt. Ik vroeg nog wel 'niet spicy' maar het was alsnog super heet dus ik heb wel een liter cola gedronken. Ik kwam er meteen achter dat Thaise mensen ervan houden om op de foto te gaan want ik sta zeker op 40 foto's. De party was een hele belevenis. Er waren optredens (ik zag de GM in een rokje dansen op het podium) en een soort loterij waar je veel geld kan verdienen (280 euro). Daarna ben ik meteen de stad in geweest met Thom, Tony (de andere intern uit Hong Kong) en twee collega's. De dag erna heb ik tot half twee geslapen maar ik heb geen last gehad van een jetlag!

Woensdag ben ik met de bus vertrokken naar Koh Samed. Dit eiland ligt ten zuidoosten van Bangkok. Ik was eerst van plan om naar Koh Tao te gaan maar dit was een beetje te ver weg met de bus voor vier dagen en vliegen was duur. Op Koh Samed heb ik lekker uitgerust, aan het strand gelegen, gesnorkeld en vooral gedaan waar ik zelf zin in had. Ik vond het bestwel chill om alleen op pad te zijn en met niemand rekening te houden. Het heeft natuurlijk ook nadelen want je moet altijd alles zelf uitzoeken en kijken waar je naartoe gaat en je deelt je plezier niet echt met andere mensen. Ik verbleef in een hostel waar ik een heel aardig Zwitsers meisje heb ontmoet en daar heb ik veel mee opgetrokken. Zondag was het helaas al weer tijd om terug naar Bangkok te gaan.

Afgelopen maandag begon ik met mijn stage. Ik had eerst een meeting met de HR manager en kreeg wat papieren. Daarna gingen we naar de dagelijkse meeting met alle managers van alle departementen in het hotel (ook de GM, Resident manager etc.). Ik had een twee-daags introductie programma (hier schrijven ze dat als induction program haha). Ik zou met alle managers in het hotel even praten om te weten te komen wat ze precies doen en mij even voorstellen. Dit was nog en beetje saai maar ik liet alles een beetje op mij afkomen. Tussen de middag at ik in de kantine. Elke dag rijst met vis of vlees en een soort soepje erbij met wat groenten erin. En als toetje tot nu toe altijd iets met kokos. Als het eten te spicy is kan ik gelukkig een omelet bestellen.

Woensdag ben ik echt begonnen bij de Front Office. Mijn internship plan bestaat voor zover het er nu uit ziet uit 2,5 maand Front Office, Guest relations, Conciërge en reserveringen, daarna twee maanden Housekeeping en daarna zes weken F&B. Waarschijnlijk kan ik nog schuiven in dit programma en het Housekeeping en F&B gedeelte wat korter te maken. Ik merk tijdens het werken wel dat er een taalbarrière is. De thaise mensen doen liever dingen zelf dan dat ze mij dingen uitleggen omdat ze dat moeilijk vinden dus ik stel de hele dag door vragen. Ze zijn allemaal wel heel erg aardig en weten allemaal mijn naam. Ik probeer ook alle namen te leren maar omdat er in mijn hotel 352 mensen werken is dat nogal lastig. Naast hun naam op hun naamkaartje hebben alle medewerkers ook een bijnaam. Die is vaak makkelijker en korter. Ik draai deze hele maand morning shifts. Dit betekent dat ik om zeven uur begin en rond half vijf klaar ben. Het zijn behoorlijk lange dagen en dat is wel even wennen omdat ik op hakken moet lopen. Maar ik heb de avond vrij dus dan ga ik er altijd even op uit. Ik ben naar een flower market, china town, night market, shoppingcentra, de gym in het hotel, en een rooftop bar geweest. Ik vermaak mij dus prima. Soms ga ik alleen op pad, soms met collega's en straks ook met meisjes van mijn school.

Ik heb nog helemaal geen heimwee naar Nederland. Het voelt heel goed om hier te zijn en ik geniet van mijn vrije tijd maar stiekem kijk ik ook heel erg uit naar 27 April als mijn ouders langs komen:) Ik besef mij misschien nog niet helemaal dat ik hier zes maanden blijf of het voelt gewoon heel goed.

Vandaag heb ik mijn eerste dag vrij. Ik ben vanochtend naar de Chatuchak weekend markt geweest en lig nu lekker aan het zwembad. Ik ga straks twee vriendinnetjes van mijn school opzoeken die vanmiddag in Bangkok aangekomen zijn en morgen moet ik helaas al weer beginnen. Maar het uitzicht om zes uur sochtends vanaf mijn hotelkamer maakt een hoop goed (zie foto's). Ik heb wat foto's gepost zodat jullie een indruk krijgen van hoe alles hier eruit ziet. Ik ben benieuwd naar de wintersporten carnavals foto's van iedereen die er zo langzamerhand aankomen!

Liefs,
Iris

  • 07 Februari 2015 - 14:44

    Esther Van Velzen:

    Hey Iris,
    Heel gaaf om jouw eerste reisverslag te lezen en de foto's te zien. Ik had al het een en ander van Margaret gehoord, maar dit is veel leuker! Fijn om te lezen dat het goed voelt in Thailand. Houden zo. Voordat je het weet is het 27 april!
    Fijne dag vandaag nog. Lekker uitrusten, zodat je morgen weer fris en fruitig aan de slag kunt.
    xxx Esther

  • 07 Februari 2015 - 18:58

    Maaike:

    Lieve Iris,

    Wat ontzettend fijn om te horen dat het goed met je gaat! Heel leuk om te lezen wat je zoal beleeft! Volgens mij gaat het helemaal goed komen allemaal! Geniet er lekker van en succes met alle nieuwe indrukken en ervaringen!
    Liefs Hans en Maaike

  • 09 Februari 2015 - 00:05

    Jasper:

    Hi Iris!
    Wat leuk om je belevingen te lezen! Ook wat fijn voor je dat je het onwijs naar je zin hebt. Je straalt lekker op de foto's. Succes met je 2e week stage!
    Groetjes, Jasper.

  • 09 Februari 2015 - 00:05

    Jasper:

    Hi Iris!
    Wat leuk om je belevingen te lezen! Ook wat fijn voor je dat je het onwijs naar je zin hebt. Je straalt lekker op de foto's. Succes met je 2e week stage!
    Groetjes, Jasper.

  • 14 Februari 2015 - 22:59

    Margot:

    Hoi Iris,
    Wat een leuk uitgebreid verslag.
    Wat heerlijk dat je al zoveel ondernomen hebt. Werk ze en geniet lekker verder!
    grt Peter en Margot

  • 19 Februari 2015 - 11:58

    Yv:

    Super leuk om te lezen iertje, knap dat je zoveel zelf onderneemt:)
    En jeeeetje wat een mega bed heb je haha!

    Hou je taai schattie:) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 07 Feb. 2015
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 3252

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 01 Augustus 2015

Internship thailand

Landen bezocht: